Chess

The Telegraph corrects error on Panama Papers

Representatives of the UK newspaper The Telegraph have confirmed that President of the Russian Chess Federation and Vice-President of FIDE Andrey Filatov is not associated with Telecom Ltd Express, a company mentioned in the article Chess Drawn in the Panama Papers Scandal, and apologized for the error.

Earlier the online version of the newspaper published an article containing misleading information concerning the President of the Russian Chess Federation (Chess Drawn in the Panama Papers Scandal). Such information was published with reference to the Mossack Fonseca database. The Telegraph has made appropriate changes to the publication, and noted that “we are happy to clarify the situation and apologize for the error”.

Andrey Filatov

Andrey Filatov (photo by Russian Chess Federation)

Russian Chess Federation President Andrey Filatov thanked The Telegraph for the prompt response.

“We are very grateful to London-based journalists for their willingness to cooperate and establish the truth. I am convinced that fact-checking is one of the basic principles of professional journalism”, said Andrey Filatov.

The head of the Russian Chess Federation also extended his gratitude to the lawyers of the international law firm Quinn Emanuel, who legally represented the Russian Chess Federation, for their prompt and professional work.

For additional information: Kirill Zangalis. Tel: (968) 732 0080; e-mail: zangalis@mail.ru.

Chess, chess news and tournaments by Chessdom © 2007 - 2015